STP: Autorităţile rutiere au falsificat dovezile privind ilegalităţile din transportul local

STP: Autorităţile rutiere au falsificat dovezile  privind ilegalităţile din transportul local

STP: Autorităţile rutiere au falsificat dovezile privind ilegalităţile din transportul local

by februarie 11, 2015 0 comments

Angajaţii Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transportului Rutier Cluj sunt acuzaţi de către conducerea STP Turda că au falsificat dovezi ale comiterii unor ilegalităţi.

DSCF8228 Potrivit directorului STP Turda, Robert Mostecky, inspectorii  ISCTR au făcut seturi duble de poze la autobuzele care circulă în Zona Industrială. În primă fază au fotografiat plăcuţele de traseu la oprirea autobuzelor ,   Linia 27 – Câmpia Turzii- Zona Industrială şi respectiv Lapp pentru autobuzul  Cj-13-LIB. Ulterior, spun cei de la STP, inspectorii ISCTR au  forografiat din nou autobuzele care de această dată aveau plăcuţe de traseu „cursă ocazinală”.

Ridicolul situaţiei, creat de inspectorii ISCTR , este dat de faptul că fiecare turdean care circulă pe ruta Micro III-Centru, ştie că  autobuzele Câmpia Turzii- Zona Industrială au plăcuţe de traseu ce specifică „ Linia 27 Câmpia Turzii- Zona Industrială”.

Afirmaţiile STP privind favorizarea celor de la Alis Group de către Inspectorii  ISCTR au fost incluse într-un comunicat de presă prin care transportatorul public din Turda atrage atenţia asupra unei presupuse complicităţi între autorităţi şi Alis Group.

Puteţi citi mai jos comunicatul de presă, integral

DSCF8248În replică la afirmațiile  Domnului Primar Tudor Ştefănie din intervențiile recente, în care  menţionează că Poliţia Locală Turda îşi face datoria, aplică sancţiuni transportatorilor ilegali, iar pe lângă aceste activități mai  au loc și  controale serioase ale autorităților județene, revin pentru a vă prezenta succint ceea ce reprezintă acțiunile  „intensificate” ale autorităților . Ataşez și câteva imagini recente, edificatoare, cu felul în care cei menţionaţi îşi fac “datoria”.

            Astfel, în imaginile ataşate, pot fi observate :

-opriri ilegale în staţia situată la circa 30 de metri de sediul Poliţiei Locale şi a Poliţiei Municipale

-poliţişti locali călătorind în   autobuze  ALIS, în timp ce acestea opresc ilegal în stații STP

 -maşini ale  Poliţiei Locale trecând impasibile pe lângă autobuze oprite ilegal în staţiile concesionate STP.

         DSCF8233 Prin opririle ilegale se încalcă  cel puţin Art. 11.2 (i) din Contractul de Concesiune Nr. 4771/2010 şi  ART. 58 OMAI 353/23.11. 2007. Aşa cum am menţionat, din 2010 până în prezent  Poliţia Locală Turda a aplicat doar 24 de sancţiuni transportatorilor ilegali,  la valoarea minimală, în condiţiile a peste 1000 de opriri ilegale produse zilnic. Adică o sancţiune la peste 60.000 de opriri ilegale, deşi în staţiile din vecinătatea sediului Poliţiei au loc zilnic cel puţin 120 opriri ilegale.

            Încălcarea articolelor de lege enumerate mai sus putea fi constatată (dacă se dorea acest lucru)  şi de către reprezentanţii legii (Poliţia Rutieră, ISCTR, Autoritatea  Judeţeană de Transport) sosiţi de două maxim trei ori pe an, în sprijinul împuterniciților domnului Primar. În schimb,  aceştia au fabricat probe pentru muşamalizarea ilegalităților descoperite. Vă ataşez câteva imagini cu felul în care se desfășoară controalele menționate.

           Astfel, inspectorii  ISCTR din pozele ataşate au făcut fotografii autobuzelor oprite în Zona Industrială, mai întâi cu  tablele de traseu găsite la oprirea lor (linia 27- Câmpia Turzii – Zona Industrială pentru autobuzul CJ-15-AYT respectiv “Lapp”, pentru autobuzul CJ-13-LIB ) pentru că mai apoi aceste table  să fie înlocuite  cu  altele pe care scria “cursă ocazională” și fotografiate din nou.

       DSCF8251  Astfel,  un transport de persoane fără licenţă de traseu , ce încalcă  Art. 38 alin. 7) din Legea 92/2007, Art. 31 din OMAI 353/2007, Art. 3 din HG 69/2012  s-a transformat , bineînțeles cu amabilitatea dezinteresată a reprezentanților legii, într-o cursă ocazională cu documentele incorect întocmite, contravenție care poate fi sancţionată printr-un avertisment, în loc de reţinerea documentelor şi a numerelor de înmatriculare. În plus, în același caz,  folosirea altor autobuze decât cele cu care s-a câştigat licitaţia se sancţionează prin anularea licenţei de traseu,  întrucât contravine Art. 18 din OMAI 353/2007.       Precizez că pozele ataşate reprezintă doar câteva exemple mai recente, luate la întâmplare. Deţinem o bază de date  video şi foto însumând peste 3 TB de informații,  începând cu anul 2013, care confirmă că zilnic firmele ALIS Grup încalcă legea cu permisiunea şi sprijinul autorităților. Există într-adevăr o colaborare între autoritățile locale şi judeţene cu atribuţii de control,  dar scopul acestora nu e aplicarea legii ci sprijinirea ALIS Grup în desfăşurarea de transport ilegal de persoane. Am prezentat o parte din aceste imagini şi celor în măsură să aplice legea şi ne-am arătat disponibilitatea de a le pune totul la dispoziţie pentru a le uşura munca, dar autoritățile locale şi judeţene nu doresc aplicarea legii, faptele acestora încadrându-se în prevederile Art. 297  din Legea 286/2009 privind Cod penal:

DSCF8241„Art. 297 Abuzul în serviciu

  • Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.”

 

Comunicatele STP și alte informații legate de Societatea de Transport Public Turda le puteți găsi începând de azi și pagina de facebook STP Turda.

 

Ing. Dan Mostecky

Director STP p.l. Turda

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.