Primăria continuă manevrele pentru exproprierea turdenilor de pe strada Traian

Primăria continuă manevrele pentru exproprierea turdenilor de pe strada Traian by iulie 15, 2020 0 comments

Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism a județului Cluj urmează să discute proiectul PUZ – Zona str. Romana, str. Cetatea Romana, str. Pictor Th. Aman, str. G-ral I. Dragalina, P-ta Romana, Pod, Malul r. Aries, str. Funicularului, str. Alba-Iulia, str. Sandulesti în Municipiul Turda.

Solicitarea de aviz din partea Consiliului Județean a fost cerută de Primăria Turda și  este nejustificată și inutilă, din punct de vedere juridic. Decizia de avizare ar trebui să aparțină comisiei de specialitate a Consiliului Local Turda iar aprobarea este de competența Consiliului Local.

Pentru a evita o imagine electorală negativă, dar și pentru a forța o decizie în Consiliul Local Turda, autoritățile locale din Primărie cer avizul Consiliului Județean în cazul proiectului Plan Urbanistic Zonal – Zona str. Romana, str. Cetatea Romana, str. Pictor Th. Aman, str. G-ral I. Dragalina, P-ta Romana, Pod, Malul r. Aries, str. Funicularului, str. Alba-Iulia, str. Sandulesti în Municipiul Turda.

InfoAries.ro a relatat faptul că administrația locală de la Turda vrea să exproprieze proprietari de terenuri pentru a favoriza o investiție imobiliară privată.

Locuitorii din zonă s-au mobilizat și sunt gata să lupte cu Primăria Turda. Au apelat la arhitecți la avocați.

InfoAries.ro vă prezintă opinia avizată a unor arhitecți și obiecțiile acestora cu privire la proiectul municipalității

” Încă de la demararea acestui studiu, de către un beneficiar privat, totul a fost cel putin dubios. S-au prezentat un set de argumente al căror scop este susținerea inserării a două UTR-uri noi, respectiv LFC – locuințe colective și funcțiuni complementare și respectiv LFCi – locuințe colective înalte și funcțiuni complementare. Înainte de a analiza aceste argumente atrag atenția asupra ‘coincidenței’ faptului că parametrii propuși de aceste UTR-uri coincid cu cei propuși prin PUZ demarat initial de Imobiliar MKS Invest SRL din Câmpia Turzii și se suprapun exact peste parcela deținută de Imobiliar MKS Invest SRL din Câmpia Turzii.

Va atasez planșa cu propunerea și va scriu punctual cateva idei

Despre planșa de mai jos:

(puteti consulta planșa urbanistică AICI)

Pornind de la dezideratul de a face mai accesibil Castrul Roman, a cărui introducere în circuitul turistic se va face în viitorul apropiat , prin introducerea de noi străzi cu precădere a unui acces suplimentar pe strada Romană – accesul turistilor se va face de pe strada Castrului Roman în prima faza, în dreptul cladirii Principia ( se vede pe maps drumul) – atunci utile ar fi străzile Theodor Aman și Ion I Russu în nici un caz o nouă stradă, care pleacă din strada Traian, mult prea aproape de intersectia cu strada Alba Iulia și care se ”înțeapă” aleatoriu în strada Romană În afara de a deservi parcelei private la care mam referit anterior și care a iscat tot studiul., nu vad la ce foloseste această stradă.

Argumentele specialiștilor, contactați de proprietarii de teren îngrijorați

Primul argument folosit în susținerea acestor UTR-uri noi este necesitatea creării unui centru de cartier. Atragem atenția asupra faptului că UTR LM 12 face parte din Cartierul central care are deja o structură urbană definită cu funcțiunile aferente unui centru de cartier deja stabilite și ierarhizate. Mai mult – topografia terenului și problemele de accesibilitate datorate declivității terenului nu recomandă zona propusă pentru acest tip de funcțiune (vom explica mai jos).

Al doilea argument este extinderea pieței romane prin aceste două UTR-uri – LFC și respectiv LFCi. Definiția pieței urbane, așa cum apare ea, atât în dicționarele explicative, cât și în dicționarele de specialitate este: ‘un loc public descoperit format dintr-un spațiu liber și clădirile care îl înconjoară’. Or Piața Romană din Turda nu corespunde acestei definiții – deci nu este o piață pentru că nu corespunde genului proxim și nu are nici diferența specifică fiind, în fapt, o falsă piață căreia îi lipsește ‘spațiul liber’ și, în consecință, fronturile, oricât de înalte ar fi ele nu ar defini niciun spațiu public. Cu atât mai mult este lipsită de justificare așa zisa ‘extindere a pieței’ cu cele 2 UTR-uri care sunt lipsite de spațiu public în urma intervenției ( asta inițial, deoarece între timp i-au adaugat un parc pentru a rezolva această lipsă.

Vizavi de necesitatea unei căi suplimentare față de cele cinci deja existente, fie ea pietonală sau nu, se aduce respectuos aminte faptul că prin licitația publică cu soluții de proiecte pentru ‘Reabilitarea, restaurarea și introducerea în circuitul turistic a Castrului Legiunii V Macedonica, Potaissa, Turda’ se propune, atât prin tema de proiectare lansată de UAT Mun Turda, cât și prin soluția declarată câștigătoare, ca accesul principal în castru, atât auto, cât și pietonal să se facă prin partea vest a castrului, respectiv în zona Porții Decumana, cu un acces secundar administrativ în zona porții Principalis Dextra – adică pe latura nordică a castrului în vecinătatea rezervoarelor dezafectate ale Companiei de Apă Arieș.

Acestă stradă ridică probleme și din punct de vedere al traficului rutier și al faptului că este prescrisă drept stradă cu 2 benzi și profil de 9m – atragem atenția că profilul nu are 9 m în zona de intersecție cu strada Piața Romană și, mai mult, este foarte aproape de intersecția dintre Strada Romană și Str. Alba Iulia – acestă distanță excede prevederile STAS-ului 10144/3 din 1991 ‘Străzi. Elemente geometrice. Prescripții de proiectare’.

În plus declivitatea maximă admisă în zone de deal este de 7,5% pentru o viteză de bază de sub 40km/h cu posibilitatea de majorare cu 1% dacă terenul este foarte accidentat sau dacă traseul are puncte obligate. În zonele intersecțiilor de străzi de categoriile 3 și 4, așa cum este cazul în situația de față, stas-ul amintit mai sus prevede o declivitate a intersecțiilor de max. 4,5%. Mai mult, pentru pante de peste 8% este necesară, conf. STAS 10144/2 din 91 ‘Străzi. Trotuare, alei de pietoni și piste de cicliști. Prescripții de poiectare’. amenajarea de trepte – or asta ar însemna ca întreg traseul pietonal propus prin proiect trebuie să fie amenajat cu trepte – acest inconvenient se adaugă celui amintit anterior vizavi de numărul de străzi prin care se poate accesa castrul în prezent.Strada nouă paralelă cu str. Traian care șerpuiește aleatoriu dupa reguli neștiute și se intersectează cu strada amintită anterior, deservește doar parcul care e piatra de temelie a justificarii demersului urbanistic.

Nici una dintre strazile propuse nu are raze corecte de girație pentru curbele de acces mașini . O dată detaliate și desenate razele respective o sa se vadă cât de mult încurcă în zona intersecției de pe strada Alba Iulia.

Parcul propus este o himeră ( se spune ca proprietarii îngrijorați de exproprierile necesare pentru crearea lui au fost liniștiti că nu se va realiza niciodată parcul) – de ce este nevoie de un parc imediat în vecinătatea unei rezervații arheologice ce se introduce în circuitul turistic de 23 de hectare și care se vrea un centru de recreere în aer liber?

Toate parcelele din vecinatatea intersecției Traian cu Alba Iulia sunt introduse doar parțial în UTR Lfc cu excepția celei care a generat studiul urbanistic. Argumentul pentru aceasta situație pare sa fie strada nou introdusă care așa cum am arătat mai sus pe lângă că nu e necesară nu e nici confortabil de utilizat.

Link-ul de mai jos face trimitere la o prevedere declarata neconstitutionala de curtea constitutionala care spune pe scurt ca : nu e constituțional să se modifice prevederi ale documentațiilor de urbanism ( în cazul nostru PUG Turda) cu alte documentații de urbanism ( în cazul nostru PUZ țn studiu). https://www.juridice.ro/671913/ccr-prevederile-art-32-alin-1-teza-intai-din-legea-privind-amenajarea-teritoriului-si-urbanismului-declarate-neconstitutionale.html

Prezentul PUZ abordează o zonă amplă a orașului, zonă care include doar parțial LM 12. PUG Turda delimitează corect UTR LM12 atât din punct de vedere urbanistic, cât și mai ales geografic. Acest UTR este unitar și omogen și trebuie abordat și dezvoltat în continuare în acest fel. Funcțiunea dominantă a acestui UTR, localizat în cartierul central, este ‘Locuire individuală de tip urban’ iar Reglementările propuse sunt prevăzute după cum urmează (citat din fișa LM 12):

PERMISIUNI:

SE POT ELIBERA CERTIFICATE DE URBANISM PENTRU  CONSTRUIRE PRIN COMPLETAREA SAU EXTINDEREA CONSTRUCŢIILOR EXISTENTE, MODIFICARE DE FUNCŢIUNI;

SE POT AUTORIZA LOCUINŢE INDIVIDUALE, DOTĂRI AFERENTE ZONEI DE LOCUIT, ANEXE GOSPODĂREŞTI CU EXCEPŢIA ADĂPOSTURILOR PENTRU ANIMALE MARI.

RESTRICŢII:

U.T.R. APARŢINE ZONEI PROTEJATE CU VALOARE AMBIENTALĂ ŞI ESTE AFECTAT DE ZONA PROTEJATĂ CU VALOARE ARHEOLOGICĂ;

SE VOR MENŢINE ALINIAMENTUL ŞI PARCELARUL EXISTENT.

ORICE LUCRĂRI LA CONSTRUCŢIILE MONUMENTELOR VOR FI AVIZATE DE C.Z.M.A.S.I. ÎN TOATE FAZELE DE PROIECTARE.

SE VA RESPECTA REGULAMENTUL PENTRU ZONELE PROTEJATE CU VALOARE ARHEOLOGICĂ.

INDICI DE CONTROL:

H MAXIM = 3 NIVELE

P.O.T. MAXIM = 35%

C.U.T. MAXIM = 0,3

NOTĂ:SE INSTITUE INTERDICŢIE TEMPORARĂ DE CONSTRUCŢIE PE ZONA DE PROTECŢIE A MAGISTRALEI DE TRANSPORT GAZE NATURALE PÂNĂ LA DEVIEREA ACESTEIA PE NOUL TRASEU.

null

null

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.