
Președintele Consiliului Județean cere o inventariere completă a domeniului public din județ
by Horea Hudrea iunie 22, 2015 0 commentsPreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Mihai Seplecan, a transmis în cursul zilei de luni, 22 iunie 2015, tuturor celor 81 de Unităţi Administrativ-Teritoriale (UAT) din judeţul Cluj, o circulară care are drept principal scop acordarea de sprijin şi evidenţierea clară a cerinţelor legale care trebuie respectate pentru întocmirea şi actualizarea inventarelor bunurilor care aparţin domeniului public al acestora, în vederea iniţierii şi elaborării proiectelor de hotărâre de Guvern de modificare a H.G. nr. 969/2002 prin care a fost atestat domeniul public al judeţului Cluj, al municipiilor, oraşelor şi comunelor din judeţul Cluj.
Practic, președintele Consiliului Județean cere unităților administrative să inventarieze complet bunurile incluse în domeniul public, atât construcții cât și terenuri.
Reinventarierea domeniului public ca și solicitare nu este o nouate, consilierii locali din Turda au solicitat în mai multe rânduri, în ultimii 10 ani, re-inventarierea bunurilor din domeniul public și evidențierea acestora într-un mod clar și transparent. Printre cei care au cerut, de-a lungul timpului, inventarierea domeniului public se numără și fostul consilier local Doru Anca (PRM).
Cererea de reinventariere a domeniului public nu este una gratuită. În 2012-2013, Curtea de Conturi constata că Municipiul Turda “a uitat” să inventarieze cele 700 de hectare de pădure pe care orașul le are în proprietate la Valea Ierii. La presiunea Curții de Conturi, municipalitatea a înventariat pădurea Turzii, la mai bine de 10 ani de când a primit dreptul de proprietate asupra fondului forestier al orașului.
Turda a adoptat o ultimă hotărâre privind suplimentarea inventarului domeniului public în luna mai 2015 iar Câmpia Turzii în martie 2014. Ambele hotărâri adăugau în domeniul public terenuri, drumuri, construcții ce deservesc serviciul public de apă, dar niciunul din cele două orașe nu a făcut până acum o re-inventariere completă a domeniului public și privat pe care îl dețin. O astfel de acțiune, completă, ar permite publicarea terenurilor și imobilelor pe care municipalitatea le deține în domeniul public și domeniul privat și ar permite o imagine, din exterior, a bunurilor pe care cele două municipalități le dețin.
Cererea formulată de președintele Consiliului Județean Cluj este justificată de faptul că lipsa unui inventar clar a bunurilor din domeniul public poate constitui un impediment real în atragerea de fonduri europene. Un alt motiv este însă eficiența administrării acestor bunuri: dacă nu sunt inventariate, administrarea lor se face într-un mod neclar și netransparent.
„Motivul pentru care am iniţiat acest demers e legat de o prioritate expresă, aceea de a contribui la un nivel cât mai ridicat de atragere de fonduri europene de către primăriile din judeţ. Or, în contextul în care, nu de puţine ori, primăriile au ratat asemenea oportunităţi din cauza situaţiei neclare a unor terenuri, am apreciat că trebuie să eliminăm această problemă de o manieră definitivă. În acelaşi timp, consider că situaţiile neclare nu au cum să fie benefice decât celor care nu sunt de bună credinţă, respectarea deplină a legii fiind condiţia pe care o voi impune oricărei unităţi administrative din judeţ pentru a beneficia de sprijinul Consiliului Judeţean. În acest sens, hotărârile consiliilor locale de aprobare a domeniului public vor trebui să respecte o serie de reguli minimale, respectiv să treacă de controlul de legalitate la care vor fi supuse şi să nu existe niciun fel cereri de retrocedare sau litigii referitoare la respectivele bunuri. Desigur, în tot acest demers, primăriile din judeţ vor beneficia de sprijinul total şi necondiţionat al aparatului nostru de specialitate, interesul nostru fiind, cum am mai spus, acela de a atrage cât mai multe fonduri europene”, a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Mihai Seplecan.
Nu exista comentarii
Incepe conversatiaNu exista comentarii!
Fii primul care incepe conversatia.