Manageri de poveste: Trebuie să facă într-o lună ce n-au făcut într-un an

Manageri de poveste: Trebuie să facă într-o lună ce n-au făcut într-un an

Manageri de poveste: Trebuie să facă într-o lună ce n-au făcut într-un an

by mai 28, 2015 0 comments

Directorii societății de Salubritate și cel al Domeniului Public Câmpia Turzii și Consiliile de Administrație au o lună la dispoziție ca să întocmească fiecare, un plan de reorganizare financiară a societăților pe care le conduc. Decizia a fost luată ieri de către Consiliul Local Câmpia Turzii, acționarul unic al celor două societăți cu capital public, în condițiile în care cel puțin SC Domeniul Public, riscă falimentul.

Consilierii locali au cerut conducerii celor două societăți comerciale să pună pe hârtie măsuri ferme de reducere a cheltuielilor și un grafic de plată a datoriilor.
Dacă în urmă cu două luni, pe 25 martie, Domeniul Public SA își inaugura un nou sediu și o nouă siglă, cu sfeștanie și consilieri locali, pe 30 iunie trebuie să inagureze un nou plan de afaceri, unul de criză.

Domeniul Public înregistra la sfârșitul anului 2014, pierderi de 630.000 lei iar în primăvara anului 2015 avea datorii de peste 1 milion de lei.
Ideea de a inaugura un nou sediu, modernizat, în condițiile în care societatea avea datorii mari către creditori, a fost taxată diferit de politicienii locali. Liberalii au criticat investițiile finalizate cu șampanie, în timp ce social-democrații prin vocea administratorului Petre Pop au numit efortul “o nouă perspectivă”, “suflu nou”, “plan perfectibil”. “Inagurarea cu mâcare şi băutură a unor birouri renovate la o socitate cu pierderi de peste 10 miliarde e cel puţin o idee proastă”, concluziona, în luna martie, Dorin Lojiga, președintele PNL Câmpia Turzii.

Cele două grupuri politice nu au ezitat să-și arunce una alteia responsabilitatea pentru eșecul în administrarea societății. PSD spune că vina e fostei conduceri guvernată de liberali, liberalii spun că vina e a PSD-ului ce a schimbat o conducere ce luase avânt.
În cazul Companiei de Salubritate, dacă situația e mai stabilă financiar e instabilă din punct de vedere managerial. În 28 mai expiră perioada de preaviz în urma demisiei directorului Lucian Șandru, înregistrată în 6 mai. Perioada de interimat va fi asigurată de către inginerul-șef Cristian Cîmpean.

Petre Pop: “Planurile de reorganizare sunt pentru viitor”

Administratorul public Petre Pop precizat că cerința de întocmire a planurilor de reorganizare financiară a fost înțeleasă puțin greșit. ” E vorba de niște planuri de reorganizare ce se pot face relativ ușor, prin rentabiizarea schemelor de personal și a cheltuielilor. Cerința a fost înțeleasă puțin greșit, e vorba de niște planuri de viitor. Noi trebuie să luăm în calcul funcționarea Eco Metropolitan Cluj, pe salubritate, astfel că aici se vor putea face doar anumite operațiuni. În cazul Domeniului Public e vorba de rentabilizare luând în calcul caracterul sezonier al unor lucrări”, spune Petre Pop.
Administratorul public a mai precizat că responsabilitatea întocmirii planurilor de reorganizare revin directorilor și Consiliilor de Administrație, iar în cazul Companiei de Salubritate și inginerului-șef ce a preluat postul de director interimar.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.