Majorarea de capital social al firmei de transport public a fost amânată. N-au avizul Consiliului Concurenței

Majorarea de capital social al firmei de transport public a fost amânată. N-au avizul Consiliului Concurenței by decembrie 11, 2019 0 comments

Administrația locală a retras astăzi de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local, proiectul de hotărâre privind majorarea de capital social a noii firme de transport local în condițiile în care proiectul de hotărâre nu avea avizul Consiliului Concurenței.

Municipalitatea din Turda se confruntă cu o serie de probleme juridice în condițiile în care a încredințat serviciul public de transport local unui srl cu surse financiare insuficiente pentru demararea activității de transport.

SC Transport Urban Public srl, firma cu acționar unic Municipiul Turda a avut un capital social inițal de 10.000 de lei, insuficient pentru demararea activității de transport public.

Administrația primarului Cristian Matei a ales un mod netransparent și ineficient de administrare a serviciului public de transport iar acest lucru începe să creeze primele probleme.

Serviciul public de transport local de la Turda ar urma să fie gestionat de către SC Transport Urban Public, un srl înființat de către Consiliul Local la inițiativa primarului Cristian Matei. Administrația locală a orașului ar fi putut înființat o societate pe acțiuni, după modelul Companiei de Apă Aries dar a ales varianta unui srl cu un capital social de doar 10.000 de lei. O societate pe acțiuni (SA) ar fi făcut ca firma publică să intre sub incidența OUG 109 privind guvernarea corportativă a întreprinderilor publice. Acest act normativ impune norme de transparență și eficiență precum procedurie prestabilite de numire a directorilor ori stabilire a indicatorilor de performanță. Pentru ”a simplifica” lucrurile s-a ales varianta unui srl cu un director numit fără proceduri transpare și prestabilite.

Acum, municipalitatea din Turda constantă că srl-ul înființat nu are fondurile necesare pentru demararea activității și caută soluția legală pentru a asigura finanțarea. Problema apare din cauză că Municipiul Turda a accesat fonduri europene prin intermediului Planului de Mobilitate Urbană și a încredințat direct – fără licitație – serviciul public de transport operatorului propriu care e srl-ul nou înființat. În acest caz particular, de încredințare directă, Uniunea Europeană are niște prevederi specifice referitoare la acordarea ajutorului de stat. În cazul în care normele referitoare la ajutorul de stat sunt încălcate, finanțarea europeană poate să fie stopată.

Prima soluție de finanțare a noului operator de transport a fost aprobată în urmă cu o lună, în 22 noiembrie când Consiliul Local a aprobat acordarea unui împrumut pe perioadă determinată în valoare de 610.000 lei. Suma era destinată pentru demararea activității de transport local. Problema era că TUP srl era o societate fără patrimoniu fără capital social semnificativ și care în aceste condiții nu se putea împrumuta pe piața liberă. Împrumtul CL Turda, în aceste condiții putea fi considerat ajutor de stat.

Primăria Turda a revenit după doar o lună și a încercat o altă variantă, aceea de a transforma împrumutul în ajutor de minimis și în majorare de capital social.

Potrivit unor surse din Consiliul Local, proiectul de hotărâre care trebuia votat în ședința din 11 decembrie 2019 nu a avut avizul Consiliului Concurenței.

Situația finanțării SC Transport Urban Public srl ar urma să fie rediscutată vineri, într-o altă ședință a Consiliului Local Turda iar situația este una urgentă deoarece municipalitatea va demara din 15 decembrie transportul local cu autobuzele proprii.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.