Drept la replica la articolul “T9 ÎL IRONIZEAZĂ PE CRISTIAN MATEI: CÂT VA COSTA O BICICLETĂ CU GPS ÎN 2030?”

Drept la replica la articolul “T9 ÎL IRONIZEAZĂ PE CRISTIAN MATEI: CÂT VA COSTA O BICICLETĂ CU GPS ÎN 2030?” by iunie 6, 2017 0 comments

Spotlight

S-a dat startul IMO. Cele mai luminate minți ale matematicii școlare se întrec la Cluj

Participanții la Olimpiada Internațională de matematică, ce se desfășoară în

iulie 7, 2018

T9 îl ironizează pe Cristian Matei: Cât va costa o bicicletă cu GPS în 2030?

Asociația T9 a criticat la sfârșitul săptămânii trecute modul în

mai 30, 2017

Fip Consulting, consultantul angajat de Primăria Turda pentru elaborarea Planului de Mobilitate Urbană (PMU) a transmis, printr-un drept la replică, o serie de precizări la articolul ”T9 îl ironizează pe Cristian Matei: Cât va costa o bicicletă cu GPS în 2030?”. Reprezentanții firmei explică pe de-o parte că documentul postat pe site-ul Primăriei Turda nu este finalizat ci în stadiul de consultare publică dar și că structura PMU este stabilită prin reglementări legale,  iar proiectele au fost evaluate prin raportarea la prețurile de referință din alte localități. 

FIP Consulting este compania de consultanta cu cel mai mare portofoliu de planuri de mobilitate urbana din Romania, lucrand cu peste 15 municipalitati din tara, iar calitatea serviciilor prestate poate fi simplu demonstrata prin faptul ca Planul de Mobilitate Piatra Neamt, elaborat de compania noastra, a fost selectat de Comisia Europeana intre primele 7 proiecte din Europa in 2016”, se arată într-un comunicat de presă al companiei. Mai jos, puteți vedea dreptul la replică, integral.

(…) documentul publicat pe site-ul primariei Turda este un document aflat in etapa de consultare publica, ceea ce inseamna ca orice persoana fizica sau juridica interesata de un astfel de demers poate adresa, prin multiple canale de comunicare, Primariei sau consultantului elaborator, sugestii, comentarii sau propuneri de imbunatatire a documentului strategic. In cazul in care, propunerile sunt pertinente si constructive, cu siguranta vor fi preluate de consultant in versiunea finala. Consultarea publica se va finaliza in data de 13 Iunie, cu ocazia unei prezentari pe larg a proiectului, eveniment la care va invitam sa va spuneti parerea.

In ceea ce priveste comentariile total nefundamentate a celor de la T9, atragem atentia asupra faptului ca structura unui Plan de Mobilitate este stabilita prin lege, astfel incat toate planurile elaborate in Romania au acelasi cuprins. Asteptam cu deosebit interes un articol similar din partea T9 atunci cand vor vedea ca absolut toate studiile de fezabilitate din Romania au acelasi cuprins!

Referitor la sistemul de inchiriere automata a bicicletelor, atragem atentia ca acest proiect este propus a se realiza in perioada 2017-2019, finantat din fonduri europene nerambursabile, iar amplasarea statiilor va viza intreaga arie a orasului, nu numai strada 22 Decembrie. Avand in vedere perioada in care am propus a se realiza acest proiect, 2017 si nu 2030 cum se specifica in articol, dl Primar Cristian Matei nu are de ce sa cunoasca pretul bicicletelor peste 13 ani! Facem aceasta referire pentru a raspunde fara echivoc intrebarii din articolul T9.

Pentru a justifica totusi proiectul propus, desi cu siguranta T9 nu sunt interesati de detaliile acestui proiect, ci doar de a duce in derizoriu un demers de planificare strategica al Primariei Turda, mentionam ca preturile propuse pentru sistemul de inchiriere biciclete este stabilit in baza unor preturi de referinta (valorile proiectelor similare implementate deja in Cluj-Napoca si Timisoara), iar sistemul in sine este planificat a fi un sistem de transport public si nu unul de veloturism, astfel incat amplasarea de statii pe str. 22 Decembrie este una perfect justificata daca tinem cont de numarul mare de angajati care ar putea folosi acest sistem pentru a merge de acasa la serviciu si invers.

In al doilea rand, referitor la comentariile specialistilor contactati de dumneavoastra, va putem spune urmatoarele: Planul de mobilitate urbana Turda tine cont de influentele si fluxurile de navetisti din localitatile limitrofe municipiului, insa, pentru moment, nu poate fi obtinuta finantare nerambursabila pentru dezvoltarea unui sistem de transport public al unei Asociatii de Dezvoltare Intracomunitara (ADI) din care sa faca parte si comune. Turda este un municipiu ne-resedinta de judet, drept urmare finantarea sistemului de transport public este realizata prin Programul Regional, Axa 3.2, unde singurii beneficiari eligibili sunt orasele si municipiile din Romania. In ceea ce priveste extinderea traseelor de transport public in interiorul orasului, acest fapt este datorat existentei unor zone urbane cu densitate ridicata care in prezent nu sunt deservite de transport public (Str. Dr. Ion Ratiu, Str. Gen. Dragalina sau interiorul cartierului Micro III). Extinderea traseelor catre aceste zone se bazeaza pe datele cuprinse intr-un Studiu de Oportunitate, masuratori in teren si cererile facute de locuitorii acestor zone pentru transport public si nu din dorinta administratiei de a asfalta strazile respective.

Acest gen de informatii si detalii vor fi oferite publicului larg si presei in data de 13 Iunie, in cadrul evenimentului de consultare publica larga, la care dumnevoastra si toti cititorii interesati de subiect sunteti invitati.

Pentru final, cateva clarificari suplimentare:

Planul de Mobilitate Urbana Durabila este un document cu triplu rol: unul strategic, intrucat Primaria poate realiza o strategie in ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii si transportului public in Turda, unul operational, intrucat Primaria poate planifica si prioritiza investitiile pe care le va face in acest domeniu si, nu in ultimul rand, un rol functional, intrucat Planul de Mobilitate Urbana este o conditie pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile pentru infrastructura si transport public local.

In ceea ce priveste elaboratorul Planului de Mobilitate Turda, sociectatea FIP Consulting este compania de consultanta cu cel mai mare portofoliu de planuri de mobilitate urbana din Romania, lucrand cu peste 15 municipalitati din tara, iar calitatea serviciilor prestate poate fi simplu demonstrata prin faptul ca Planul de Mobilitate Piatra Neamt, elaborat de compania noastra, a fost selectat de Comisia Europeana intre primele 7 proiecte din Europa in 2016, fapt nemaintalnit pentru proiectele de mobilitate elaborate la noi in tara, alaturi de o companie selecta din care au facut parte orase precum Stockholm, Bruxelles, Berlin, Rotterdam, Napoli si Budapesta.

Si incheiand cu articolul T9, Planul de Mobilitate Calarasi, desi ne-ar fi placut, nu este elaborat de compania noastra si totusi are acelasi cuprins cu proiectele companiei noastre”, se arată în dreptul la replică a celor de la Fip Consulting.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.