Scenografa turdeancă Clara Labancz, laureată la cea de-a XXIII-a ediţie a Galei Premiilor UNITER, pentru întreaga sa activitate a primit astăzi titlul de cetățean de onoare al municipiului Turda.
Titlul a fost acordat după ce într-o ședință precedentă a Consiliului Local, Dora Arion, consilier local PSD, a precizat că dosarul Clarei Labancz a fost rătăcit de către autoritățile locale. Ulterior ședinței de atunci, Călin Petridean, jurist în cadrul Primăriei Turda a precizat că ”dosarul” a fost de fapt doar o coală albă cu detalii despre cariera profesională a scenografei din Turda, dar că autoritățile locale lucrează pentru finaliarea dosarului profesional necesar acordării titlului.

Dorel Corpodean, președinte al Comisiei de Cultură nu a avut habar cine e singurul om de teatru din Turda, premiat de UNITER
Autoritățile locale au revenit astăzi în ședința extraordinară a Consiliului Local cu un proiect de hotărâre de acordare a titlului de cetățan de onoare, ce a părut a fi redactat ad-hoc. Clara Labancz a primit în final acest titlu, dar nu înainte ca Dorel Corpodean, președintele Comisiei de Învățământ, Cultură, Sănatate, Tineret, Sport și Turism din Consiliul Local, să întrebe în gura mare cine e nominalizata. ”Spuneți-mi și mie să știu despre cine vorbim. Cine e, că eu nu știu”, a întrebat șeful comisiei de cultură, care a realizat gafa în doar câteva secunde. Cum de regulă Consiliul Local acordă acest titlul post-mortem, Corpodean nu a realizat că persoana nominalizată ar putea fi in sală. Corpodean a recunoscut dealtfel în discuții anterioare că el ”nu le prea are cu teatrul, ci cu sportul” și că este prezent în comisia de specialitate a Consiliului Local pe ”partea de sport” în timp ce ceilalți membri ai comisiei ar fi de fapt responsabili cu partea de cultură.
Laureată a Galei Uniter din 2015, pentru întreaga activitate, Clara Labancz, absolventă a Institutului de Arte Plastice „Ion Andreescu” din Cluj-Napoca, şi-a început cariera de scenograf la Teatrul de Stat din Turda. Aici a avut şansa să-l întîlnească pe regizorul Aureliu Manea, cu care a lucrat apoi la Teatrul Naţional şi la Teatrul Maghiar de Stat, ambele din Cluj-Napoca. Cu Aureliu Manea a colaborat la realizarea unor spectacole precum cele cu piesele Domnişoara Iulia, Hangiţa (de Carlo Goldoni), Conul Leonida faţă cu reacţiunea (de Ion Luca Caragiale), Titanic Vals (de Tudor Muşatescu) etc. De la teatrul turdean, unde în 1990 i s-a desfiinţat postul, Clara Labancz a plecat la Teatrul Naţional din Tîrgu-Mureş. Pe lîngă teatrele din Turda, Cluj-Napoca şi Tîrgu-Mureş, unde a lucrat cu contract de muncă, Clara Labancz a realizat, în regim de colaborare, scenografia unor spectacole puse în scenă la teatre din Bucureşti, Satu Mare, Baia Mare, Constanţa, Piteşti, Bacău, Brăila, Galaţi, Braşov, Arad, Iaşi, Tîrgu-Jiu şi Craiova. Clara Labancz a realizat şi scenografia unor spectacole montate la teatre din Ungaria.
De-a lungul carierei, Clara Labancz a lucrat cu regizori precum Aureliu Manea, Harag György, Dan Alexandrescu, Mircea Cornişteanu, Pusi Colpaci, Cătălina Buzoianu, Tompa Gabor, Kincses Elemer, Cristian Ioan, Andrei Mihalache, Irina Popescu Boieru, Osvald Gaier, Petre Bokor sau Ovidiu Gaiţă. Şi, ca o altă ofrandă familială jertfită pe altarul Thaliei, scenografa Clara Labancz a colaborat şi cu regizoarea Muriel Manea, fiica sa, care a ales, la fel ca şi părinţii săi, cariera teatrală.
Nu exista comentarii
Incepe conversatiaNu exista comentarii!
Fii primul care incepe conversatia.