Bogdan Ursuleanu: Blocaj nejusticat în Primărie. Documentele API n-au mai ajuns în comisiile Consiliului Local

Bogdan Ursuleanu: Blocaj nejusticat în Primărie. Documentele API n-au mai ajuns în comisiile Consiliului Local by aprilie 2, 2020 1 comment

O întreprindere publică din subordinea Consiliului Local riscă să rămână fără buget din cauza proastei funcționări a administrației primarului Cristian Matei. Administrarea Patrimoniului Imobiliar a prezentat timp de 4 ani același tip de documente către Primărie și Consiliul Local Turda. În 2020, formatul nu mai e bun. Ce s-a întâmplat între timp? Primarul și directorul s-au certat pe rețele de socializare.

Autoritățile executive de la Turda au blocat solicitarea API srl de aprobare a bugetului pe anul 2020.

Ursula Iftime, jurist din cadrul Primăriei Turda a explicat că autoritățile executive au considerat că documentele nu sunt întocmite corect.

Avocații consultați de InfoAries.ro au explicat că functionarii Primăriei Turda interpretează greșit legea și sunt foarte aproape de comiterea unui abuz.

Proiectul de Buget de Venituri și Cheltuieli al API srl a fost denumit de funcționarii din Primăria Turda drept un ”raport”. Motivul oficial este acela că Administrarea Patrimoniului Imobiliar nu ar fi  întocmit corect documentele.  Forma acestora este însă aceeași ca anul trecut ori ca acum doi sau trei ani.

Neoficial , autoritățile executive de la Turda intervin  în răfuiala dintre primarul Cristian Matei și directorul API srl, Bogdan Ursuleanu.

 Aprobarea de către Consiliul Local a BVC-ului și a listei de investiții ale API srl se face în baza Ordonanței nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare.

Juriștii Primăriei au considerat că documentația nu e bine întocmită. Ca să nu blocheze definitv actele au găsit un subterfugiu. Au denumit documentația drept ”raport” , adică un document de informare. Au încercat astfel, la limită, să evite un abuz flagrant deoarece refuzul de a înștiința asociatul (Municipiul Turda, prin Consiliul Local), cu privire la situația unei întreprinderi publice putea intra în această categorie, explică avocații contactați de InfoAries.ro

Ioana, inadmisibil cum te comporți! ”- reacția directorului Bogdan Ursuleanu

Justificările juristului Primăriei Turda, Ursula Iftime a stârnit reacția directorului API. ”Ioana, inadmisibil cum te comporți!, a fost comentariul lui Bogdan Ursuleanu în timpul ședinței de Consiliu Local, de astăzi. Ursuleanu a mai reproșat faptul că nu a fost invitat în ședințele de comisie ale Consiliului Local pentru a-și putea prezenta documentele.

Consilieri locali din Comisia 1 de buget finanțe au confirmat că documentele API nu au fost prezentate în ședința de comisie și califică situația drept inexplicabilă și periculoasă.

Încearcă administrația lui Cristian Matei  să blocheze bugetul API ?

Directorul API a înregistrat cererea de aprobare a bugetului la mijlocul lunii martie. Autoritățile puteau să introducă proiectul în ședina ordinară de săptămâna trecută. Au ales ședința de ”îndată” care are caracter extraordinar. Pe cale de consecință și ședința de comisie de buget finanțe a fost convocată tot de îndată. Așa pot  justifice de ce directorul Bogdan Ursuleanu nu a fost convocat în fața consilierilor locali.

Ursula Iftime face confuzii de termeni, cred avocații consultați de InfoAries.ro

”Potrivit art. 11 litera a din Actul Constitutiv al acestei societăți comerciale, situațiile finaciare se spun adunării generale a asociaților” a considerat Ursula Iftime. Aceasta a apreciat că API srl are un acționariat format din Domeniul Public SA și Municipiul Turda și că se impunea convocarea AGA. Ursula Ifitime a mai apreciat că bugetul poate fi suspus la vot doar după ce cele două societăți actionare- asociate decid în ce măsură bugetul este întocmit corect.

Avocații consultați de InfoAries.ro au explicat ce confuzii face jurista Primăriei Turda. ”Doamna care vorbește confundă societățile pe acțiuni cu societățile cu răspundere limitată. De altfel se vede cum amestecă termeni , asociați-acționari. Deasemenea confundă actele financiare. Situațiile financiare sunt acele acte ce se întocmesc la finalul exercițiului financiar. Sunt documentele evaluative. Vorbim de bilanțul contabil, contul de profit și pierderi, etc. De altfel nu m-ar surprinde ca in Actul Constitutiv la articolul invocat să existe tot acolo și mențiunea privitoare la repartizare profitului, deoarece acestea se aprobă de regulă deodată. Bugetul de venituri și cheltuieli în schimb este un document financiar estimativ și este principalul instrument de conducere a unei întreprinderi. În cazul acestui srl, cel care întocmește bugetul e directorul. Bugetul nu trebuie aprobat de asociați sau un alt asociat deoarece asociații nu au niciun rol executiv în conducerea unei societăți comerciale. O societatea comercială e condusă de director. Consiliul local trebuie să aprobe BVC-ul deoarece e o particularitate privitoare la întreprinderile publice și o face în calitate de autoritate tutelară nu ca și asociat. Aș sublinia faptul că autoritățile locale trebuie să fie prudente deoarece nu pot interveni prin lege în modul de conducere a unei întreprinderi publice”, a explicat avocatul consultat de InfoAries.roi

Jurista Primăriei a avut însă dreptate într-un singur caz. Bugetul de Venituri și Cheltuieli trebuie depus într-un format specific precizat printr-un ordin al Ministrului Finanțelor Publice.

1 comentariu

Incepe conversatia
  1. marian ovidiu
    #1 marian ovidiu 4 aprilie, 2020, 14:27

    Sunteti penibili, jalnici in situatia complicata in care suntem toti locuitorii municipului Turda si angajatii societatii Administrarea Patrimoniului Imobiliar Turda SRL, ne prezentati o situatie de ” posibile grave abuzuri “dupa spusele “echipei de avocati “cand stiti ca nu aveti dreptate si mai ales ca trebuia sa urmati niste pasi legali care duceau la evitarea unui conflict artificial creat. .Daca sunteti asociat si cu Domeniul Public SA erati obligat in conformitate l.31/1990 legea societatilor comerciale sa convocati adunarea generala a asociatilor ,si datorita si faptului ca nu aveti organizat consiliul de administratie al “firmei publice”., care are atributii si in stabilirea bugetului de venituri si cheltuieli si dupa caz a programului de activitate pentru exercitiul financiar urmator(Asta ca sa faceti lucrarile care se impun ,sa nu va suprapuneti cu domeniul de activitate al Domeniului Public SA), ulterior aplicati prevederile OG26/2013 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli de catre consiliul local al municipiului Turda (in calitate de “autoritate tutelara” la o “firma publica ” fara consiliul de administratie ).
    Apropo de forma documentelor prezentate de 4 ani la fel , daca aproape in fiecare an se emite un ordin al MFP privind formatul si structura bugetului de venituri si cheltuieli ,putem trage usor o concluzie referitor la respingera documentelor prezentate.

    Reply this comment

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.