În loc să repare podul au concluzionat că e bun. Acum 4 ani constatau că siguranța circulației e în pericol

În loc să repare podul au concluzionat că e bun. Acum 4 ani constatau că siguranța circulației e în pericol by august 5, 2020 0 comments

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dispus astăzi deschiderea circulației pe ambele sensuri pe podul peste Arieș, spre Alba Iulia.

„In urma verificării Podului situat pe DN1 KM 444+840 peste râul Arieș la Turda de către Serviciul Proiectare și Biroul Poduri din cadrul DRDP Cluj, începând cu data de 05.08.2020, se va relua circulația în ambele sensuri, cu restricții de viteză, cu respectarea semnalizării orizontale și verticale.”, transmis CNAIR.  Vezi aici detalii din expertiza de acum 4 ani

În urmă cu 4 ani autoritățile constatau că podul pune în pericol siguranța situației iar în martie 2019, primarul de la Câmpia Turzii anunța că CNAIR vrea să restricționeze traficul pentru tonajul de peste 7,5 tone.

Au plantat un idicator cu ”interzis pietonilor” dar nu au blocat accesul spre o zonă accidentată

Au plantat un idicator cu ”interzis pietonilor” dar nu au blocat accesul spre o zonă accidentată

Redeschiderea circulației pe ambele sensuri se face în contextul în care administrația locală de la Turda are lucrări de reabilitare demarate în oraș care blochează traficul.

Autoritățile au anunțat în iunie 2019 că a fost semnat contractul de reabilitare al podului, cu termen de 2 luni pentru proiectare și încă 12 luni pentru execuție. Lucrările trebuiau finalizate în septembrie 2020.

Situația critică a podului a fost semnalată autorităților centrale și de către administrația primaruluI Cristian Matei iar Consiliul Local Turda a aprobat în februarie 2017 o hotărâre de transfer a dreptului de administrare a podului către Ministerul Transportului prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

La baza transferului dreptului de administrare a stat o expertiză comandată de Inspectoratul de Stat în Construcții care arăta că podul pune în pericol siguranța circulație

Potrivit documentelor ISC Cluj, ”podul prezintă degradări majore la elementele principale de rezistență ale structurii menționate și în expertiza tehnică 82/2016 iar la pct. 13 ”s-au constatat degradări și deplasări a grinzilor marginale pe deschiderile 2,3,4 fapt care a dus la apariția unei crăpături de 10 cm între cale și trotuar pe cele trei deschideri punând în pericol siguranța circulației, degradările ale elementelor de rezistență care susțin calea podului (culei de beton exfoliat, pile de beton erodat, și reducere a secțiunii armăturilor datorate ruginei), parapet pietonal degradat, ruginit, calea de pod din beton asfaltic se prezintă cu degradări tip ciupituri, faianțări în zona rosturilor de dialatație

Podul prezintă degradări majore la elementele principale de rezistență ale structurii menționate și în expertiza tehnică 82/2016 întocimită de Amex Pres srl.

Intervențiile cerute de experți vizau izolarea zonelor afectate și luarea măsurilor imediate de punere în siguranță inclusiv interzicerea accesului pietonal sub pod conform recomandărilor expertului tehnic.

Se impunea deasemenea demararea de urgență a lucrărilor de consolidare a podului cu respectarea recomandărilor expertizei tehnice.

null

null

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.