Taxă de tranzit pentru mașinile de tonaj ce traversează Câmpia Turzii. Măsura pune presiune pe administrația din Turda

Taxă de tranzit pentru mașinile de tonaj ce traversează Câmpia Turzii. Măsura pune presiune pe administrația din Turda by iulie 4, 2019 0 comments

Administrația locală din Câmpia Turzii intenționează să instituie o taxă de acces a autovehiculelor cu masa maximă autorizată de peste 3.5 tone, respectiv 7,5 tone pe străzile din Câmpia Turzii.

Măsura este justificată de autorități prin faptul că degradarea podului de peste Arieș, de la Turda a dus la o creștere a traficului greu prin oraș. Administrația locală de la Câmpia Turii a estimat un impact negativ asupra infrastructurii rutiere din oraș prin creșterea traficului greu, când autoritățile vor demara repararea podului de la Turda.

Există și discrepanțe în intenția anunțată a autorităților. În comunicatul de presă, administrația locală menționează că taxa va fi aplicată ”pentru toți cei care tranzitează Municipiul Câmpia Turzii și au descărcare la Turda”. În proiectul de hotărâre și în regulamentul suspus dezbtaterii publice mențiunea expresă privitoare la descărcarea la Turda este eliminată. Se precizează însă că aceste taxe nu vor fi aplicate acelor transportatori care deservesc societățile din Câmpia Turzii, ci doar pe aceia care tranzitează orașul. Fondurile rezultate din aplicarea acestor taxe ar urma să fie utilizate la întreținerea căilor de transport rutier de pe raza municipiului.

Introducerea acestei taxe pe transportul greu este în formă de propunere și va sta în dezbtatere publică timp de 30 de zile, perioadă în care poate suferi modificări.

Propunerea așa cum este ea inițiată diferă de variantele folosite de alte orașe din România și Europa. Spre exemplu, în cazul propunerii de la Câmpia Turzii taxa va fi aplicată mașinilor începând de la 3,5 tone iar sancțiunile pentru tranzitarea municipiului sunt generale. În alte orașe, taxa de tranzit se aplică începând de la 2,8 tone iar sancțiunile aplicate sunt diferite pentru persoanele juridice și persoanele fizice.

Deasemenea, toate orașele europene care au aplicat taxe de acces pentru tonajul greu au stabilit valori diferite între zi și noapte. Abonamentele pentru tranzitul de noaptea au fost semnificativ mai mici ca preț. Scopule era acela de a muta tranzitul greu pe timp de noapte. Nici propunerea de la Câmpia Turzii, nici cea veche de la Turda nu prevede tarife diferențiate zi/noapte.

O altă deficiență a propunerii de la Câmpia Turzii este aceea că autorizația de tranzit nu se poate transfera nici măcar în cazuri speciale precum scoaterea din circulație a vehiculului, avarie, furt sau vânzare.

Tarifele sunt de la 38 de lei/cursă până la 500 de curse, annual și 24 de lei/cursă la peste 7500 de curse anual

Măsura care urmează să fie adoptată la Câmpia Turzii va pune presiune și pe administrația locală de la Turda, deoarece este posibil ca traficul greu să crească pe strada 22 Decembrie. O soluție pentru a evita tranzitarea Câmpiei Turzii este autostrada cu iesire pe 22 Decembrie 1989, dacă podul intră în lucru. O creștere a traficului greu pe 22 Decemrie poate duce la îngreunarea lucrărilor de infrastructură planificate de administrația locală din Turda, pe acel sector de drum.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.