Taxa de tonaj contestată de liberali. Bugetul local va crește după cum răsare soarele

Taxa de tonaj contestată de liberali. Bugetul local va crește după cum răsare soarele by mai 16, 2017 0 comments

Liberalii turdeni au contestat din nou ieri, într-o conferință de presă, taxa de acces tonaj impusă de către administrația locală condusă de către PSD. Liberalii spun că administrația locală sufocă mediul privat cu taxe și impozite prea mari și fac referire atât la taxa de tonaj cât și la impozitul pe clădiri aplicat persoanelor juridice.
Transportatorii ce vin la Turda privesc situația cu nemulțumire și un umor negru și spun că Primăria va face bani mult prea ușor, în funcție de cum răsare soarele.

Istoria taxei de tonaj stabilită la Turda începe în 2016. Administrația locală a impus atunci o astfel de taxă, cu începere din 2017, dar a exceptat vechicolele de tonaj greu ce tranzitează Turda pe drumurile naționale și județene. Ulterior, Primăria Turda a descoperit că prin excepția aplicată drumurilor județene scutesc de taxă toate autovehicolele de pe strada 22 Decembrie, care e de fapt un drum județean. Cum  autocamioanele din zona industrială erau ținta principală a noii taxe ,  administrația locală a solicitat Consiliului Local, în această primăvară să excludă drumurile județene din rândul excepțiilor. Odată cu noua prevedere au rămas scutitede taxa de tonaj mașinile ce traversează Turda pe DN 15 Tg -Mureș-Turda și DN 1 Aiud-Turda cu căile de acces Calea Victoriei-Ștefan cel Mare, cele două străzi cu sens unic, Rațiu și Dragalina, str. Clujului. O altă categorie ce e scutită de taxă sunt transportatorii cu mașini înmatriculate în Turda, care nu plătesc această taxă de tonaj, în urma unui amendament impus de consilierii PNL. Au intrat în categoria plătitorilor mașinile de tonaj greu ce ajung în zona industrială.

Turda, cu cea mai mare taxă din Ardeal

Liberalii numesc politica fiscală a actualei administrații locale drept ”un fel de haiducie” și spun că este hotărâtă fără consultarea mediului economic și fără a calcula impactul asupra mediului local de afaceri.

Consilierii PNL au revenit în conferința de presă de ieri cu solicitarea de anulare sau reducere a taxei aplicată pe strada 22 Decembrie.Consilierul Cristian Felezeu a precizat că agenții economici din zona centrală a orașului, din zonele comerciale sau urbane nu au reclamat valoarea taxei, astfel că măsura anulării sau reducerii ar viza zona industrială. Liberalii turdeni avertizează că aplicarea unor taxe prea mari și majorarea excesivă a impozitului pe clădiri va descuraja investitorii și alunga firmele din oraș.

”Turda e singurul oraș, din câte știu eu, ce percepe o astfel de taxă în zona industrială. Deja există semnale că unele companii din Turda se vor reloca în localități invecinate”,  spune consilierul local Cristian Felezeu.

 Consilierii PNL au criticat și anunțul făcut de primarul Cristian Matei potrivit căruia municipalitatea va pune la dispoziția firmelor teren pentru a construi drumuri tehnologice. Pe 22 decembrie le putem da doar teren ”aerian”, au comentat liberalii.

Turda are cea mai mare taxă de acces tonaj din Ardeal, stabilită la valoarea de 100 de lei pe zi și 1000 de lei lunar pentru o mașină cu un tonaj cuprins între 26 și 40 de tone. La Drobeta Turnu Severin taxa de de 30, 45 și 74 de lei pe zi în funcție de tonaj. La Cluj este de 28 de lei pe zi și 50 de lei la plata online.
Administrația locală din Turda pare că a stabilit această taxă în grabă și pe negândite. Alte localități din Ardeal au prevăzut astfel de taxe pentru a proteja zonele urbane și centrale de traficul greu. Au stabilit astfel taxe diferențiate după un orar de acces de zi și de noapte. Baia Mare aplică o taxă diferențiată pe program de zi și noapte cu valori în funcție de tonaj de 20 până la maxim 70 de lei în zona centrală. Bistrița are un program de zi și de noapte cu taxe de acces în zonele comerciale și acordă reduceri de 50% pentru transporturile de produse alimentare perisabile. În toate aceste cazuri taxa diferențiată de acces eaplicată în funcție de orarul de zi- noapte are valori mai mari aplicate ziua pentru a încuraja efectuarea aprovizionării și transportului greu pe timp de noapte.

Miza taxei de tonaj aplicată transportatorilor este de fapt alimentarea bugetului local cu sume suplimentare de bani pe seama transportului greu din zona industrială. Faptul că municipalitatea a țintit direct spre zona industrială e evident, spun transportatorii ce vin în oraș.

”Estimez că sunt în medie cel puțin 150 de autocamioane ce intră zilnic la încărcare pe 22 decembrie. Nu pot să vă dau o estimare exactă dar vă pot spune de exemplu că traficul depinde în unele cazuri și de vreme. Dacă dă căldura și vin apele minerale și sucurile, descărcările și încărcările cresc considerabil. Cum răsare soarele la Turda și vor veni călduri excesive, cum va crește bugetul local”, spune un dispecer de trafic al unei case de expediții din zonă.

Consilierul local Cristian Felezeu spune că doar Rewe, ce deține Penny Market și Billa au zilnic 200 de camioane în zonă. ”Sunt cam 200 de autocamioane doar la Rewe, vorbim de mașini care fac aprovizionarea depozitului dar mai ales de cele ce încarcă și aprovizionează rețeaua lor de magazine”, mai spune consilierul local.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.