T9 îl ironizează pe Cristian Matei: Cât va costa o bicicletă cu GPS în 2030?

T9 îl ironizează pe Cristian Matei: Cât  va costa o bicicletă cu GPS în 2030? by mai 30, 2017 0 comments

Asociația T9 a criticat la sfârșitul săptămânii trecute modul în care a fost întocmit Planul de Mobilitate Urbană , documentul în baza căruia municipalitatea din Turda intenționează să acceseze fonduri europene pentru modernizarea infrastructurii.

bbbb

Până în 2020, Turda va avea 18 km de piste de biciclete. Primăria intenționează să acceseze fonduri pentru stații de biciclete cu panouri solare și comunicare wireless, inclusiv pe strada 22 Decembrie

Cei de la T9 numesc Planul de Mobilitate Urbană drept un document similar ca și structură cu planuri de mobilitate întocminte în alte orașe și un document cu o informație superficial particularizată de la un oraș la altul. În cazul Turzii, spun cei de la T9, planul de mobilitate urbană prevede măsuri fanteziste. ”Sunt măsuri fanteziste care nu țin cont de realitatea socială a orașului, precum proiectul de amplasare a unor sisteme automatizate de tipul bike-sharing pe str. 22 Decembrie. Cred că orice turdean își poate imagina cam care e posibilitatea reală să avem un sistem automat de închiriat biciclete cu panou solar, comunicare wireless, docuri inteligente și panouri touch-screen, toate funcționale, pe strada 22 Decembrie”, explică Andrei Suciu, președintele Asociației T9.

„FIP Consulting” SRL a încheiat un contract de 1 miliard (106.879,20 RON) cu Primăria Brăila pentru realizarea unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă. La Turda s-a livrat un document similar. Spunem “document similar” pentru că această firmă de “consultanță” nu face altceva decât să vândă primăriilor un document de câteva zeci de pagini în care înșiruie tot felul de aberații și expresii cu caracter general. A făcut asta și la Carei, Mediaș, Sebeș, Dej, Moinești, Odorheiu Secuiesc, Slobozia, Zalău, Piatra Neamț, Lugoj, Brăila, Satu Mare. Documentul livrat Primăriei Turda ne promite 33,86 KM de piste de biciclete până în 2030. Nu 33 km, nici 34 km, ci fix 33,86 km. Asta înseamnă să ai viziune…… Ne mai spune că vom putea închiria 300 biciclete “clasice sau electrice, cu GPS sau aplicație navigație și sisteme de siguranță”, disponibile în 20 stații de închiriere. Total 1.25 Milioane euro. Dle Matei, de unde știe FIP Consulting cât va costa o bicicletă cu GPS în 2030?”, scriu cei de la T9 pe site-ul asociației.

InfoArieș.ro a încercat să obțină un punct de vedere al consultantului care a întocmit planul de mobilitate urbană de la Turda, dar acesta nu a putut fi contactat.

Planul de mobilitate urbană, o soluție, dar una incompletă

Specialiștii consultați de InfoAries.ro spun că planul de mobilitate urbană de la Turda e făcut pe fugă, reprezintă o soluție dar e una incompletă. ”Am observat că nu se ia în calcul extinderea transportului public spre zonele exterioare centrului urban ori posibilitatea extinderii transportului public spre localitățile învecinate, Câmpia Turzii și Mihai Viteazu. Au gândit planul de mobilitate urbană exclusiv pentru a extinde rutele de transport public pe anumite străzi, ca să se obțină bani pentru asfaltări. Din acest punct de vedere, putem vorbi de o soluție, dar o soluție incompletă. Să te gândești la accesarea de fonduri europene fără să te gândești la un transport zonal, eventua prin intermediul acelei Comunități Urbane,  e o risipă de resurse. În  planul de mobilitate urbană nu s-a luat în calcul o rețea de transport care să preia călători spre zonele industriale conexe orașului”, explică unul din specialiștii consultați de InfoAries.ro

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.