RefleqtMedia : Salina cheltuie nejustificat cu publicitatea locală. Anterior, Primăria a fost acuzată că împarte banii incorect

RefleqtMedia : Salina cheltuie nejustificat cu publicitatea locală. Anterior, Primăria a fost acuzată că împarte banii incorect by aprilie 19, 2018 0 comments

Salina Turda are cheltuieli nejustificate cu publicitatea locală, este concluzia unei analize publicată de site-ul Refleqt Media. Potrivit publicației locale citate, Salina Turda cheltuie anual, în medie, câte 1,15 lei cu publicitatea pentru fiecare vizitator din județul Cluj, în condițiile în care serviciile de profil din publicitatea online plătesc plătesc 0,03 euro (13 bani) pentru fiecare persoană care vede o machetă de publicitate. Vezi articolul integral aici.

Modul incorect de împărțire a banilor publici la Turda a mai fost semnalat și de alte publicații locale.

În primăvara acestui an, publicația locală TurdaNews a acuzat administrația locală a primarului Cristian Matei că împarte banii publici către presă în mod incorect, fără criterii clare.

Primarul Cristian Matei și Simona Baciu (Salina Turda), acuzați că susțin finanțarea presei locale într-un mod incorect

Primarul Cristian Matei și Simona Baciu (Salina Turda), acuzați că susțin finanțarea presei locale într-un mod incorect

Publicația Turdanews.net aprecia că echipa primarului Cristian Matei comite o nedreptate deoarece a stabilit o grilă de plată către ziarele online din Turda care nu ține cont de numărul de vizitatori ai fiecărei publicații. ”Siteul de știri TurdaNews va fi dezavantajat și în acest an în cadrul procedurii de achiziție publică a serviciilor de publicitate media pe care Primăria Turda urmează să le achiziționeze pentru următoarele 12 luni, chiar dacă unii au acreditat ideea că TurdaNews ar fi…”favorizat” în vreun fel”, scria site-ul Turdanews.net într-un articol din luna martie.

Turdanews.net aprecia că este încadrată la o valoare de publicitate de trei ori mai mică decât celelalte site-uri de publicitate și aprecia că prin această procedură e forțată să indirect să subvenționeze celelalte site-uri de știri. ”Sper ca acesta să fie ultimul an în care se mai aplică proceduri care dezavantajează siteul nostru de știri”, aprecia jurnalistul Gelu Florea, referindu-se la modul incorect în care echipa primarului Cristian Matei a împărțit banii publici către presa locală.

Salina Turda a avut în 2017 un număr de 610797 vizitatori din care 397018 sunt turiști români iar din aceștia 47642 sunt vizitatori din județul Cluj. Pentru publicitatea în Turda și în județ, Salina a cheltuit în 2017 suma de 72.000 de lei .

Este eficientă publicitatea pe plan local a Salinei Turda, sau Salina Turda folosește un mecanism de sifonat banii publici către mass-media locală, este întrebarea din articolul publicat de Refleqt Media.

Sume de peste 500.000 de lei anual, către presa locală

Salina Turda a avut în 2016 o sumă de circa 201.000 lei alocați pentru publicitate iar în 2017 a prevăzut o sumă estimată la circa 334.000 lei.

În 2018, Salina Turda va cheltui 174.000 de lei pe publiciatate și 58.000 de lei pe cheltuieli de protocol.

Trasă la indigo, după Primăria Turda e suma pe care o scoate la bătaie Compania de Apă Aries. În 2018, CAA va plăti 124.800 lei către mass-media.

De la trei entități publice, Compania de Apă, Primăria Turda, Salina Turda, vor fi plătiți către presă 423.000 de lei.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.