RATL Turda, coșmarul de 3 milioane de lei băgat sub preș de Primăria Turda

RATL Turda, coșmarul de 3 milioane de lei băgat sub preș de Primăria Turda by noiembrie 25, 2019 0 comments

InfoAries.ro a promis publicarea unei serii de articole despre neregulile din serviciul public de transport local. Autoritățile locale se pregătesc ca din 15 decembrie să demareze serviciul public de transport prin intermediul unui srl cu capital public.

La Turda trebuie să funcționeze un serviciu public de trasport, iar acest lucru este fără îndoială. De modul în care va funcționa serviciul de transport va depinde însă calitatea serviciului public, dacă sau nu se vor sifona banii publici prin srl-ul de transport și dacă acest srl va deveni sau nu falimentar.

La fel de falimentar precum Regia Autonomă de Transport Local,un eșec economic ce este ținut sub preș de actuala administrație locală.

De ce primarul Cristian Matei și administrația pe care o conduce nu au declanșat procedura prin care RATL Turda intră în faliment? De ce Primăria Turda ascunde sub preș gaura de peste 3 milioane de lei, încă existentă? Este ascunderea RATL unul din prețurile plătie de  PSD pentru a prelua conducerea Turzii de la PDL?

Certificatul Constator emis de Registrul Comerțului îi dă un șoc oricărui turdean cu bun simț. Aflăm că Regia Autonomă de Transport Local e funcțională. Prin oraș se spune că a fost îngropată de primarul Ștefănie și PDL. Regia e îngropată, dar nu moartă. E îngropată de vie iar actuala administrație locală o ține bine mersi ascunsă de ochii publicului.

Potrivit Certificatului Constatator emis la finalul lunii octombrie, RATL Turda funcționa, avea chiar și 4 împuterniciți: Radu Crișan, fostul administrator public., Ilea Doina, Petrideanu Călin, Vana Adrian și Ion Vaidoș. RATL Turda ar fi trebuit să intre în procedură judiciară de faliment acum mulți ani, dar nimeni nu s-a încumetat să ducă lucrurile la bun sfârșit

RATL Turda e vie, insolvabilă și cu datorii certificate de ANAF de 3,34 milioane de lei. Administrația locală de la Turda nu a contestat aceste obligații fiscale. RATL Turda a rămas ascunsă sub preș.

NU au respectat legea iar acum autoritățile locale se fac că plouă

Administrația lui Cristian Matei a bătut Manchester și Milano la transport local dar nu a reușit să clarifice problema propriei regii de transport falimentare. E adevărat, falimentarea regiei s-a petrecut sub administrația lui Tudor Ștefănie. În ceea ce privește RATL, lucrurile au rămas ”ca atunci”.

În decembrie 2010, Consiliului Local Turda aproba o hotărâre privind transformarea Regiei de Transport Local în Transport Local Turda SA. Era vorba de o reorganizare și TLT SA trebuia să preia drepturile și obligațiile Regiei Autonome de Transport Local, inclusiv drepturile și obligațiile rezultate din avize, autorizații și licențe, continuând derularea contractelor , angajamentelor și litigiilor. Reorganizarea RATL sub forma unui SA era obligatorie prin lege. Cu ducerea la îndeplinire era desemnat primarul Municipiului Turda.

Hotărârea de Consiliu Local nu a fost niciodată aplicată, nici de fostul primar, nici de actualul.Nu a fost niciodat abrogată, doar pusă în sertar.

Mai tari ca Manchester-ul dar falimentari

În 2016, administrația locală aplică pentru Planul de Mobilitate Urbană și optează pentru încredințarea serviciului public de transport către un operator propriu. Surpriză, se pregătește încredințarea directă nu spre Regia de Transport care era activă , cu datorii dar nu în faliment. Nu se are în vedere nici măcar vreo societate pe acțiuni rezultată din reorganizarea regiei. E o nouă firmă cu un trecut fiscal intact. Primăria Turda și administrația locală aplică același mecanism suveică întâlnit la fotbal. Iei clubul de fotbal falimentar. Faci altul că lumea uită.

Așa s-a născut actuala firmă Transport Urban Public srl . Mai jos certificatul constatator al RATL (reload dacă nue vizibil)

null

null

Când Municipiul Turda a aplicat pentru finanțările europene pentru Planul de Mobilitate Urbană nu a scos niciun cuvând despre faptul că avea deja avea un operator de transport care din punct de vedere juridic era perfect funcțional. Deși cu datorii, RATL nu este în faliment.

Întrebări rămase fără răspuns

  1. Noul operator unic SC TUP srl cu același acționar unic și același obiect de activitate ca RATL ar trebui să preia datoriile RATL și cu ce dată?

  2. Care sunt argumentele legale prin care prin HCL 210 din 2010, Consiliul Local a stabilit preluarea datoriilor RATL de către operatorul ce urma să fie înființat, în acel caz Transport Local Turda SA și prin HCL 173 de infiintare a TUP nu s-a prevăzut un articol identic de preluare a datoriilor?

  3. În cazul în care datoriile RATL Turda nu sunt preluate de noul operator ce obține contractul prin încredințare directă, pot fi considerate datoriile RATL drept ajutor de stat incompatibil acordat către TUP srl?

De reținut:

RATL Turda e precum un mort viu, îngropată dar funcțională și cu datorii de 3,4 milioane lei

Existența Regiei e băgată sub preș iar reorganizarea ei a fost întreruptă deși legea prevede altfel

Municipiul Turda are două firme de transport local, una cu datorii alta curată fiscal și încredințează serviciul de transport firmei fără probleme

Situatia nasc o serie de întrebări, iar principala este dacă nu cumva muncipiul Turda încalcă prevederile europene privitoare la ajutorul ilegal de stat de vreme ce operează cu două firme de transport, juridic funcționale și dispune discreționar încredințarea serviciului public.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.