Primarul vrea un garaj cu autobuze în apropierea bazinului de înot

Primarul vrea un garaj cu autobuze în apropierea bazinului de înot

Primarul vrea un garaj cu autobuze în apropierea bazinului de înot

by aprilie 18, 2018 0 comments

Administrația locală se pregătește să aprobe înființarea unei autobaze pentru serviciul public de transport lângă Stadionul Municipal. Motivul pentru care primarul vrea să mute autobaza de transport local de pe un teren de 24.000 de metri dotat deja cu garaje pe un teren de 8000 de metri este deocamdată un mister.
Una din posibilele explicații este aceea că pentru terenul de la capătul străzii Mihai Viteazu sunt puternice interese imobiliare, în condițiile în care zona este mai bună pentru construit, decât zona Stadionului Municipal.

Consiliul Local Turda urmează să discute mâine, într-o ședință de îndată un proiect de dezmembrare a unui teren în zona Stadionului Municipal. Cei 14.330 de metri ar urma să fie împărțiți în două parcele una de 8454 mp și alta de 5876 mp. Suprafața cea mai mare ar urma să găzduiască noua autobază pentru autobuzele electrice pe care municipalitatea urmează să le cumpere.
Proiectul inițiat de primar este unul controversat. În proiectul de hotărâre, primarul Cristian Matei nu explică Consiliului Local foarte clar de ce trebuie să mute autobaza de transport de pe un teren de 24.000 de metri pătrați pe unul de 8454 de metri pătrați.
Inițiativa primarului este însă controversată și din punct de vedere al dezvoltării urbane. În zona noii autobaze sunt bazinul de înot, o pensiune turistică și terenurile sportive. În urmă cu puțină vreme primarul vorbea de construirea unei săli polivalente într-o zonă ce se dorea destinată sportului și agrementului. Se vorbea chiar de un complex sportiv și de agrement. De ce ai trânti în imediata vecinătate a unei zone de agrement o autobază de transport local? Care este de fapt viziunea urbanistică a arhicteților Primăriei cu privire la dezvoltarea zonei? E o întrebare la care Consiliul Local ar trebui să primească un răspuns.
O posibilă explicație pentru această decizie este interesul imobiliar crescut pentru zona străzii Mihai Viteazu. Pentru terenurile din imediata vecinătate sunt cereri de retrocedare. Nu este exclus ca ulterior mutării serviciului public de transport, terenul să fie retrocedat ori clădirile să fie oferite ca despăgubiri. Zona în sine e mai interesantă pentru construcții rezidențiale decât zona stadionului municipal. Nu este exclus ca primarul Cristian Matei să vrea să încurajeze investițiile private la capătul străzii Mihai Viteazu.
Potrivit unor surse, terenurile din zonă se pot vine cu prețuri de 30 de euro pe metru pătrat chia dacă există voci ce spun că investițiile imobiliare din zonă sunt complicate datorită faptului că pânza freatică este foarte aproape de suprafață.
Pe marginea mutării sediului parcului auto a viitorului serviciu de transport se fac acum , prin oraș, doar speculații. Ce se va întâmpla cu cei 25.000 de metri pătrați de teren din inima Oprișaniului, rămâne de văzut.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.