Eșecul serviciului de salubritate aduce costuri suplimentare. 45.000 de lei pentru o nouă rampă de transfer

Eșecul serviciului de salubritate aduce costuri suplimentare. 45.000 de lei pentru o nouă rampă de transfer by noiembrie 8, 2018 0 comments

Eșecul politicilor publice locale și județene în privința serviciului de salubritate costă bugetul local tot mai mult. Administrația locală de la Turda se pregătește să plătească 45.000 de lei către Transilvania Impact pentru un teren pe care să amenjareze o rampă de transfer a deșeurilor. Anual, suma va depăși 500.000 de lei.

Autoritățile au desființat rampa de transfer de la 9 Mai

Autoritățile au desființat rampa de transfer de la 9 Mai

”E o problemă delicată, asta”, a comentat în ultima ședință a Consiliului Local, consilierul local Doru Anca în încercarea de a băga repede sub preș eșecul în gestionarea deșeurilor menjare. Vinovații principali, din punct de vedere administrativ sunt în principal Consiliul județean și Asociația de Dezvoltare Eco Metropolitan. În secundar, și administratorii Turzii au partea lor de vină: nu și-au exercitat niciodată cu seriozitate rolul de membru pe care îl au în ADI-ul pus să gestioneze pe termen lung deșeurile din județ.

Situația catastrofală a deșeurilor de la Turda a apărut când au trebuit închise rampele existente. În același timp, adutoritățile județene au întârziat cu proiectul de management integrat al deșeurilor. Turda a rămas și fără vechea rampă, o bombă ecologică dar și fără soluții de depozitare a deșeurilor menajare. Așa se face că deșeurile de la Turda sunt duse în rampa ecologică de la Odorheiul Secuiesc. Pentru a fi încărcate în mașini de capacitate mare, deșeurile menajare de la Turda erau transbordate printr-o rampă de transfer ad-hoc, care până recent a funcționat în curtea de la fosta fabrică 9 Mai. Terenul a fost însă cumpărat de către un investitior privat. Municipiul Turda trebuie să se mute cu gunoaiele în altă parte.

Soluția găsită de administrația locală și rostită cu jumătate de gură a fost aceea a închierierii unui teren de la firma Transilvania Impact. Prețul, 45.000 de lei pe două luni. Administrația locală nu a precizat dacă a solicitat o ofertă publică și nici dacă a căutat mai mulți ofertanți. Prin vocea consilierului local Doru Anca s-a lansat ideea că ”n-avem ce face”. Achizțiile de terenuri, fie că vorbim de închiriere sau cumpărare, sunt exceptate de la legea achizțiilor publice iar în acest caz autoritățile locale vorbesc și de o forță majoră.

Poate fi de înțeles că administrația locală caută în grabă un loc unde să încarce gunoaiele Turzii. E de nenînțelesc însă de ce nu s-a făcut vreun demers public pentru o soluție pe termen lung.

În 2014, Consiliul local Turda a aprobat Hotărârea nr. 211 privind aprobarea Strategiei de Dezvoltare a Serviciului de Salubrizare in cadrul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Ecometropolitan Cluj. Ulteror de la an la an s-au aprobat în Consiliul local Turda ba studii de oportunitate ba note de fundamentare prin care servicilul de salubritate județean ”se upgrada”. Era îmbunătățit oricum de pomană, deoarece este nefuncțional chiar și acum.

În ședința Consiliului Local de la sfârșitul lunii când s-a aprobat cheltuirea anuală a 500.000 de lei pentru chiria terenului noii rampe de transfer nici un consilier local nu s-a chinuit să întrebe care este stadiul proiectului județean privitor la salubritate.

Este cert însă că se vor cheltui din bugetul Turzii peste jumătate de milion de lei cu o închiriere a unui teren, în condiții lipsite de transparență și pe perioadă nedeterminată.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.