Deschiderea oficială a Zilelor Municipiului. “Turda noastră”, noua invenție din comunicare politică a PSD

Deschiderea oficială a Zilelor Municipiului. “Turda noastră”, noua invenție din comunicare politică a PSD by august 16, 2019 0 comments

Debut mai șters al Zilelor Municipiului Turda, în 2019, în condițiile în care de la deschiderea oficială au lipsit invitați de marcă, prezenți în anii trecuți.
În 2019, la deschiderea oficială au lipsit delegațiile străine din orașele înfrățite cu Turda iar instituții precum ADR Nord Vest sau Arhiepiscopia Clujului au fost reprezentate doar la nivel de consilieri, nu de lideri, precum  în anii trecuți.

Viceprimarul Lucian Nemeș, întrebat de InfoArieș,  a precizat că absența delegațiilor străine se explică prin faptul că acestea au fost invitate la Agrofest, festivalul agricol din toamnă. Motivul oficial e acela că Zilele Turzii aveau un program prea încărcat iar discuții despre proiecte bilaterale nu erau posibile. Absența ÎPS Andrei, arhiepiscop al Clujului ar putea fi explicată prin faptul că înaltul ierarh a avut cu doar o zi înainte evenimentul liturghic de la Nicula.

Au fost prezenți deputatul Cristina Burciu, prefectul Ioan Aurel Cherecheș, Ana Maria Goron, consilier ADR Nord Vest, pr.dr Cristian Baciu, consilieri administrativ-bisericesc în Arhiepiscopia Clujului.

PR-ul primăriei Turda a conceput un filmuleț publicitar prin care Turda este orașul din România cu cele mai multe fonduri europene absorbite. Reprezentata ADR Nord Vest a corectat cu eleganță această exagerare:  ”Turda e în top”.

“Suntem oamenii care fac nu care vorbesc”, a menționat primarul Cristian Matei, în discursul de deschidere. Primarul a precizat că deschiderea oficială din acest an a Zilelor Municipiului Turda va fi cu puține cuvinte și multă muncă. “Administrația locală a dus o muncă colosală s-a lucrat zi lumină și noptile(… )Avem 16 șantiere deschise iar in următoarele două săptămâni se vor deschide alte două șantiere mari”, a precizat primarul.
În 2019, discursul primarului dar și al celorlalți oficiali au fost într-adevăr extrem de scurte. Oficialii invitați au apreciat realizările administrației locale pe care au apreciat-o drept performantă.

Noile trucuri din comunicarea politică a primarului. Au inventat sintagma “Turda noastră”

Primarul Cristian Matei a anunțat o schimbare de paradigmă: nu se mai țin discursuri lungi, se arată ce s-a făcut. Nu doar durata discursurilor a fost schimbă. Echipa de comunicare a primarului a inventat și noile trucuri de comunicare pentru a convinge turdenii. “Turda noastră, “Turda, casa noastră”,”Turda-acasă”, sunt câteva din cuvintele cheie ce vor fi folosite tot mai des in comunicarea liderilor PSD.
Alegerea adejctivului posesiv “noastră” vrea sa inducă ideea că turdenii, PSD și primarul “sunt împreună”.

Comunicarea publică a echipei primarului a înregistrat și derapaje. Turda a fost prezentantă în filmul publicitar de debut drept primul oraș din România în absorbția de fonduri europene. Afirmația a fost discret corectată de reprezentata ADR Nord Vest care a apreciat elegant că la nivel național  nu am fi chiar primii ci doar că  ”Turda este în top”.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.