DE LA ELEVI PENTRU ELEVI – GLOBAL YOUTH INITIATIVE WEEK

DE LA ELEVI PENTRU ELEVI – GLOBAL YOUTH INITIATIVE WEEK aprilie 29, 2017 0 comments

Sub găzduirea Clubului Fun Kid’s, tineri din Turda- elevi de gimnaziu, liceeni și studenți- au ales să demonstreze cum ieșirea din zona de confort poate fi un real pas spre afirmarea de sine, cum educația nonformală ajunge să fie nu doar o opțiune de umplere a timpului liber, ci o cale sigură de dezvoltare personală.

Organizat de Andreea Bobiș, Trainer, Speaker, Coach in echipa John Maxwell Team evenimentul și-a propus să demonstreze tinerilor turdeni măsura valorii lor.

Alexandru Iavroschi, clasa a X-a, a ținut un discurs despre Păreri. Ne-a explicat cum funcționează presupusul și care ii sunt efectele.

Lehel Mihalcz, clasa a VIII-a, a vorbit despre Ambitie. Multumită lui am aflat cât de importantă e integrarea ambitiei in vederea indeplinirii obiectivelor pe care ni le setăm.

Roxana Mihuț , clasa a VI-a, a ținut un discurs despre diferenta dintre a fi și a avea si ne-a dat 12 pași către succes. Am înțeles că e nevoie să depunem un efort să ajungem să avem succes, însă ne este clar drumul pe care o să-l urmăm.

Mihai Iftime, clasa a VI-a, a ținut un discurs despre Sinergie. Ne-a ajutat să ințelegem de unde vine atât de multă putere și energie in momentul in care noi suntem dispuși să colaborăm cu cei din jurul nostru.

Ovidiu Damian, clasa a XII-a, a vorbit despre importanța mediului in care alegem să ne petrecem timpul. Am înțeles că cei cu care alegem să ne petrecem timpul ne pot influența atât intr-o direcție negativă, cât și intr-o directie pozitivă.

Leonardo Mărincean, student la Facultatea de Psihologie Cluj, a abordat într-un mod inedit Eudaimonia. Vorbind despre Uimire, Teamă, Dezgust, Tristețe și Mânia -emoții pe care de mici suntem învățați să ni le reprimăm- a explicat locul fericirii în evoluția omului.

Nu au lipsit nici adulții, prin prezența lor la eveniment declarându-și susținerea necondiționată, ca parteneri ai elevilor în procesul lor de educație.

Gabriela Mărginean- Trainer, Speaker , Coach John Maxwell Team- a abordat subiectul Hărtuirii, demonstrând cum atitudinea agresivă poate marca profund evoluția psiho-socială a individului. Deschiderea comunicativă și empatia îi pot salva de la traume atât pe agresat, cât și pe agresor, iar mediul școlar, care prin definiție trebuie să fie un spațiu al Securității depline, trebuie să aibă mijloacele prin care sa poată gestiona fenomenul bullyng.

Horiana Oaneș, profesoară la din Grup Școlar Industrial Luduș, vorbind despre greutatea ghiozdanului, se întreba dacă povara cărată zilnic de elevi concordă cu importanța cunoștințelor și abilităților pe care școala reușește să le dezvolte școlarilor. Subliniind importanța conștientizării momentului pe care-l trăim, doamna profesoară atrăgea atenția asupra necesității schimbării opticii pedagogice, în sensul adaptării actului educativ la cetințele elevului de astăzi.

Din partea grupului național Dragă școala, noi,părinții, vrem schimbare, Stanca Minea a vorbit despre datoria pe care părinții o au în susținerea întregului demers educativ, astfel încât, în momentul finalizării studiilor, orice copil să-și poată găsi drumul în viață, invitându-i deopotrivă pe elevi și pe părinți să se gândească la cât de importantă este conștientizarea necesității schimbării de atitudine față de tot ceea ce înseamnă pregătire pentru viață în era globalizării.

Organizatoarea, Andreea Bobiș a promis o serie de acțiuni de acest fel, spunând că doar în momentul în care toți cei implicați în procesul educativ își doresc cu adevărat să valorizeze actul educativ, se poate vorbi de o asumare a efectului procesului de educație. Iar pentru asta, elevii, profesorii, părinții, întreaga comunitate trebuie să comunice deschis, să-și cunosscă limitele, să-și valorizeze atuurile și să conlucreze cu adevărat.

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.