Asfaltarea de pe 22 Decembrie e compromisă, crede Asociația T9. Ce spun specialiștii

Asfaltarea de pe 22 Decembrie e compromisă, crede Asociația T9. Ce spun specialiștii by septembrie 18, 2019 0 comments

Lucrările de asfaltare de pe str. 22 Decembrie 1989 nu respectă standardele de calitate, crede Asociația Civică T9 din Turda. Organizația turdeană a atras atenția că la lucrările privind fundația drumului se folosește un balastul care ar putea fi necorespunzător deoarece este contaminat cu argilă.

Vedeți stratul de balast contaminat cu argilă? În mod clar nu se respectă testul privind „duritatea Los Angeles”, un test foarte important de rezistență a fundației drumului. Este evident că firma ce asfaltează folosește materiale substandard, mai ieftine decât cele prevazute în normele de calitate, precizează Asociația T9 într-o postare pe Facebook.

Primarul Cristian Matei a recunoscut recent într-o ședință a Consiliului Local că antreprenorul care asfaltează strada a descoperit după ce a săpat la 60 de cm că e nevoie de o refacere a fundației drumului.

InfoAries.ro a luat legătura cu experți în construcția de drumuri din mediul academic care au explicat care ar putea fi problemele cu drumul de pe 22 Decembrie.

Experții consultați de InfoAries.ro spun că nu se poate stabili cu exactitate,după o poză, dacă lucrările de asfaltare încalcă standardele de calitate. ”Există o singură metodă pentru a constata încălcarea normelor și asta presupune consultarea documentației tehnice, a documetației de lucrări și prin testele specifice. Înainte de toate trebuie să aflați care este categoria tehică a drumului. Apoi ce tip de lucrări erau prevăzute în documentația tehnică. Din câte spuneți nu erau prevăzute lucrări la fundație și patul drumului. Dacă vorbim de o fundație compromisă, înainte de toate ar trebui să se lămurească dacă au fost prevăzute alte lucrări ale terenului de fundare. Sunt indeplinite condiţiile de scurgere a apelor subterane de la nivelul patului drumului? Sunt recepționate eventualele lucrările de asanare a terenului de fundare și care sunt aceste lucrări? La asta ar trebui să răspundă proiectantul. Ar trebui să existe pe undeva un proces verbal de lucrări ascunse. Chiar dacă nu erau prevăzute inițial lucrări la fundație , în funcție de categoria tehnică a drumului știm ce standarde de calitate trebuie să îndeplinească materialele. Se știe că balastul trebuie sã provinã din roci stabile si de origine silicioasã. Că nu trebuie să conțină granule moi sau friabile, trebuie să fie fără granule alterabile la conditiile atmosferice neprielnice, Evident nu va conține corpuri strãine vizibile. Pentru toate acestea sunt niște standarde foarte clare iar laboratorul care face testele trebuie să țină evidența calității balastului într-un dosar iar rezultatul testelor trebuie să fie într-un registru , a explicat specialistul contactat de InfoAries.ro. Acesta a precizat că explicațiile privind natura lucrărilor trebuie să fie date de către proiectant și dirigintele de șantier. Aceștia ar trebui să explice și natura lucrărilor de asanare a terenului de fundare, dacă acestea există.

Asociația T9 a adresat administrației locale un set de trei întrebări

1/ De ce se folosește balast de calitate inferioară? Este plin de argilă și este turnat peste piatra de var din terenul de fundare. Am observat că același material inferior calitativ este folosit în toate șantierele deschise de către primăria Turda!! În timp vor apare modificări ale stratului de fundare și asfaltul va crăpa.

2/ De ce nu se respectă termenul minim de testare a rezistenței între aplicarea agregatelor stabilizate cu lianți și asfaltare? Aveți acceptul proiectantului pentru reducerea timpului de testare a rezistenței?

3/ S-au facut teste ale materialului compactat? S-au prelevat cilindri de agregate stabilizate cu lianți (carote)? Ce valori ați obținut la testele pentru gradul de compactare și deflectometria pe terenul de fundare?

Domnule primar, turdenii nu vor telegondole și heliport. Vor ca lucrările din oraș să fie de calitate, nu făcute de mântuială!

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.