Lucrările de modernizare a străzilor prin Planul de Mobilitate Urbană vor începe abia din 2020

Lucrările de modernizare a străzilor prin Planul de Mobilitate Urbană vor începe abia din 2020 by martie 13, 2019 0 comments

Proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere, prin interemediul finanțărilor obținute prin Planul de Mobilitate Urbană vor începe abia din 2020, se precizează în Contractul de finanțare încheiat între Municipiul Turda și ADR Nord Vest.

Autoritățile locale vor anunța în această primăvară care sunt câștigătorii procedurilor de atribuire a lucrărilor. Teoretic, desemnarea câștigătorilor prin procedura deja demarată se poate întinde maximum până în luna iulie 2019.

Administrația locală de la Turda a demarat din februarie procedurile de atribuire a lucrărilor pentru patru mari proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere. Primul proiect este cel al coridorului central de transport (Str. Libertatii, P-ta. 1 Decembrie, Str. Andrei Saguna, Str. Gheorghe Lazar, Str. Axente Sever, Str. A. Iancu, Str. Andrei Muresanu ) în valoare de 15, 2 milioane de lei. Al doilea proiect e coridorul est, în valoare de 23,6 milioane lei (Str. Piața Romană – Str. Stefan Cel Mare – Str. Calea Victoriei, tronson între sens giratoriu Libertății și Str. Câmpiei). Lucrările de modernizare pe coridorul Vest vor costa 18,2 milioane iar lucrările de pe strada 22 Decembrie 1989 vor costa 14,4 milioane de lei.

În primă fază, în perioada iulie 2019- octombrie 2019 se va elabora proiectul tehnic, verificarea și avizarea acestuia va dura o lună iar organizarea de șantier va dura 2 luni, din decembrie 2019 până în ianuarie 2020.

Lucrările vor începe teoretic în februarie 2020 și vor dura 22 de luni, până în noiembrie 2021. Autoritățile locale precizează însă că acest grafic general este unul orientativ și poate fi influențat de procedurile de achiziții, de avizarea proiectului tehnic. Graficul de execuție a lucrărilor nu poate să depășească  29 de luni. Este de așteptat astfel ca lucrările să se finalizeze cel târziu în 2022.

Primăria va folosi autobuzele electrice în absența unei infrastructuri rutiere adecvate

Administrațía locală se va confrunta începând din această an cu o serie de probleme în ceea ce privește transportul public.

Contractul dintre municipiul Turda cu Societatea de Transport Public va expira în această primăvară. Primăria ar fi vrut să găsească un alt transportator public și a demarat recent o procedură de negociere pentru asta. Municipalitatea vrea să demareze transportul public cu firma proprie de transport , cu începere din decembrie 2019. La negocierea anunțată s-a prezentar doar STP și asta dintr-o serie de motive practice. Nici o firmă de transport serioasă nu vrea să vină să opereze doar pentru 9 luni cu autobuze, într-un oraș cu infrastructură rutieră distrusă și în condițiile în care autoritatea publică e un partener dificil. Administrația locală a fost dată în judecată de STP după ce a refuzat să plătească sume importante de bani și după ce a creat prejudicii economice firmei private de transport.

Dacă municipalitatea va începe transportul local cu firma proprie și autobuzele electrice din iarna acestui an și cu infrastrutura rutieră de acum, va avea în scurt timp probleme cu autobuzele. În primul rând, nu este realizată structura logistică, spre exemplu stațiile de alimentare. În al doilea rând, pot exista probleme cu garanțiile, deoarece autobuzele vor circula pe o infrastructură neconformă.

Una dintre probleme este însă și cea a respectării prevederilor din contractul de finanțare. Administrația locală trebuie să facă anual dovada creșterii numărului de călători cu mijloacele de transport în comun, unul din indicatorii care arată eficiența proiectelor pe mobilitate urbană. Cum nu va putea opera la capacitatea maximă acest număr e posibil să nu fie atins. O soluție pentru a păcăli statistic creșterea numărului de călători va fi aceea de a scădea vârsta la care se acordă gratuitățile pentru pensionari. Prin scăderea vârstei și până la implementarea sistemului de ticketing, autoritățile locale pot ”dovedi” pe hârtie că s-a atins unul din obiectivele principale -creșterea numărului de călători cu autobuzul. O astfel de creștere artificială, prin creșterea numărului de abonamente subvenționate va duce și la creșterea cheltuielilor de transport, acoperite din bugetul orașului deoarece gratuitățile sunt plătite din bugetul local. Situația transportului public de la Turda este în pragul unei schimbări majore și depinde de modul în care municipalitatea e pregătită să gestioneze serviciul public. Cum va fi gestionat serviciul public de transport local, vom afla până la sfârșitul anului. 

Nu exista comentarii

Incepe conversatia

Nu exista comentarii!

Fii primul care incepe conversatia.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.